13/01-24: Nu har jeg kørt Mazdarati et par år. Min mekker fik ret. Han ser mig ikke så ofte, længere... Marta får lavet service og skiftet sommer-/vinterhjul. Ingen uplanlagte værksteds besøg, som med Polly og de øvrige VAG biler jeg har ejet. Sidebeskrivelsen passer ikke helt. Jeg kører ikke længere Polo, ikke længere diesel men Mazda på benzin - 100 okt..
Marta var med sine 90 HK, bestemt ikke nogen racerbil. Her var Polly noget sjovere at køre, men lidt justeringer har giver lidt flere HK, og nu er Marta blevet en bil. Nu har hun de kræfter der skal til, for at følge trafikken. Langt fra en racerbil, men langt bedre at køre i, end før.. Desværre kostede det 2 ture tværs over Fyn, da værkstedet ikke lavede et korrekt job den 1. gang.
Nu er det vinter, men til forår/sommer vil jeg lave lidt nye billeder af Marta.

26/01-22: Et nyt kapitel.
I 3 år, har jeg kørt i Polly (Polo´en) og hold op hvor har vi haft de sjovt sammen.
Jeg er stor dieselfan, så at skifte til det der benzin værk, har været lidt af en skefuld, men jeg har måttet se lidt praktisk på tingene
.
Da jeg købte Polly, var det i sikker overbevisning om IKKE igen at købe en VAG bil.
Jeg er blevet skuffet for tit med, alt for ofte og dyre værksteds regninger.
Nu skulle det være slut. Jeg ville skifte til BMW (118D)

Så stod hun jo der, med al sin charme og billige grønne ejerafgift, så...

Jeg blev ret hurtigt glad for Polly, og hun fik hurtigt nye 17" hjul, ny undervogn, og lidt andet spændende.
Polly var åbenbart ikke glad.

"Jeg vil have have nyt partikelfilter..." Det fik hun.

Så var der en tandrem m. vandpumper. Det fik hun
Så var der syn. Nye skiver i bag. (De to calipere, var allerede skiftet.)

En for siderude i føre side - Lidt for selvstændig. (Helst nede)....

Stop! Bare stop!

Jeg skal bruge min bil, ca. 100 km. pr. dag - Jeg har ikke tid, eller råd til altid at holde på værksted!

Nu er Marta Mazdarati, min.

You may also like

Back to Top